moshaver20

ساخت وبلاگ

تربیت فرزند چگونه است ؟

تربیت فرزند یکی از دغدغه های مهم والدین است . اغلب والدین نگران این موضوع هستند که مشکلات به سایر موقعیت ها نفوذ پیدا کند . آینده فرزندشان تحت تاثیر قرار بگیرد که خود این افکار منفی ، نگرش والدین را نسبت به فرزند خود متاثر میسازد . یکی از مسائلی که در تربیت فرزند والدین با آن مواجه هستند مسئله « خودسری » است . اما واقعا « خودسری » چیست ؟

شاید موضوع خودسری و نافرمانی را بتوان اینگونه تفسیر کرد :

  • زمانی که والدین به فرزند خود امری را برای اجرا محول میکنند . کودک نمیتواند در یک زمان منطقی شروع به انجام آن بکند . این زمان میتواند 10 ثانیه بعد از صادر شدن دستور از طرف والدین باشد .
  • کودک نمیتواند تا رسیدن و انجام کامل دستور به فرمانبری از دستور والدین توجه کنند .
  • کودک قادر نیست قواعدی که از قبل والدین به او آموخته اند را در موقعیت مشابه دیگری به کار گیرد . مانند بی اجازه وسیله ای را از فروشگاه بردارند . این موضوع در تربیت فرزند برای والدین بسیار مهم است . زیرا قبلاً برای آن وقت صرف کرده اند .

مشاوره کودک نافرمان

در مشاوره کودک واژه نافرمانی مترادف با خودسری تعریف میگردد . که در این صورت کودک از اجرای فرمان سرپیچی کرده و مقاومت فیزیکی و کلامی انجام میدهد . در تربیت فرزند بسیار مهم است که بدانیم کدام رفتار ، خودسری تلقی میشود . یکی از راه های تربیت فرزند نیز آگاهی از شیوه های خودسری و نافرمانی کودکان است . یکی از مهم ترین کارهایی که در آموزش والدین در تربیت کودک صورت میگیرد همین هدف قرار دادن خودسری است .

تربیت فرزند پسر,تربیت فرزند دختر

انواع رفتارهایی که نافرمانی یا به شکل اختلال رفتاری تلقی میشوند :

  • جیغ زدن
  • نق زدن
  • شکایت کردن
  • سرپیچی کردن
  • فریاد زدن
  • بدخلقی
  • فحش دادن
  • حاضر جوابی کردن
  • پرت کردن اشیاء
  • دزدی کردن
  • دروغ گفتن
  • مشاجره کردن
  • تحقیر کردن
  • مسخره کردن
  • بی توجهی به دستورات
  • فرار کردن
  • گریه کردن
  • مقاومت فیزیکی
  • صدمه زدن به اشیاء
  • درگیری فیزیکی
  • انجام ندادن تکالیف مدرسه
  • آسیب رساندن به کارها و وسایل دیگران
  • بی توجهی به سلامت خود

مشاوره تربیت فرزند شامل چه مواردی است ؟

مشاوره تربیت فرزند مسائلی که درمورد خودسری در سطور بالا ذکر شد را جدی تلقی میکند . مشاوره تربیت فرزند به این نتیجه رسیده است که انجام اینگونه رفتارها در کودکی خطرات مهمی را به دنبال دارد . کودک در این حالت به سمت ابعاد جدی تر مشکلات رفتاری ، فعالیت ضداجتماعی و حتی بزهکاری سوق پیدا میکند . گرچه هدف اصلی مشاوره خانواده این است که والدین به چارچوبی هت فهم علل بدرفتاری کودک دست یابند . اما این نیز بسیار سودمند است که برداشت های والدین درمورد علل نافرمانی کودکان مورد سنجش قرار گیرد . این امر از طریق مشاوره کودک قابل دست یافتن است .

در مشاوره کودک میبایست از والدین دعوت شود درمورد دلایل مشکلات فرزندشان صحبت کنند . یادداشت کردن این دلایل به روند درمان کمک میکند . همچنین به روانشناسان مرکز مشاوره در ارائه راه حل ها یاری میرساند .

تربیت فرزند چگونه است ؟

تفاوت تربیت فرزند پسر با فرزند دختر

تربیت فرزند پسر با تربیت فرزند دختر تفاوت هایی دارد که والدین میبایست به آنها توجه کنند . پسرها نسبت به دخترها ممکن است شیطنت بیشتری داشته باشند . کارهای مخاطره آمیزی که آنها انجام میدهند نیز بیشتر است . لذا والدین در تربیت فرزند پسر میبایست فضای کافی و فرصت مناسب جهت بازی برای او را فراهم کنند . در کشف دنیای پیرامون او را یاری نمایند . مراقبت های لازم را نیز در نظر داشته باشند . در تربیت فرزند پسر سعی والدین باید بر این باشد بین غرور و تواضع یک توازن برقرار کنند .

رفتار شما با شریک زندگی تان میتواند الگوی خوبی برای اخلاق بهتر باشد . در تربیت کودک پسر به یاد داشته باشید لازم نیست کلیشه های سنتی یک مرد را در او درونی کنید . پسرها نیز میتوانند گریه کنند و گاهی خجالت بکشند . با تقدیر و تمجید از فرزند پسر خود ، اعتماد به نفس او را تقویت کنید . اما مراقب باشید بی جهت و بدون انجام کار این را صورت ندهید زیرا ممکن است پایه های اعتماد به نفس کاذب را بگذارید . در تربیت کودک پسر خود لازم است به این نکته توجه کنید که جرات ورزی را به او آموزش دهید . این مسئله باعث میشود در آینده احساسات خود را به راحتی بیان کند . در آخر ، هنگام برخورد با کودک پسر خود سعی کنید برای نظرات او ارزش قائل شوید . هنگامی که به سخنان پسر خود گوش میدهید ، رفته رفته او روحیه خلاقانه تری را برای خود پرورش خواهد داد .

تربیت فرزند دختر

تربیت فرزند دختر امروز با گذشته کمی متفاوت تر شده است . این از جایی سرچشمه میگیرد که دید جامعه نیز نسبت به جنسیت تغییر کرده است . امروزه هویت دختر صرفاً با حساسیت و لطافت تعریف نمیشود . دختران در جامعه در موقعیت های شغلی و اجتماعی سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اند . همین موضوع در نوع هنجارهای رفتاری دختران تاثیر گذاشته است . به همین نحو شیوه تربیت فرزند دختر نیز با تغییراتی همراه شده است . اما تغییر این هنجارها نباید مانع از این شود که والدین به نیازهای عاطفی فرزندان دختر خود کم توجهی کنند .

مهم ترین نکته ای که در تربیت کودک دختر باید بدان توجه کرد این است که آنها بیشتر از پسرها در معرض افسردگی و اضطراب هستند . در تربیت فرزندان دختر باید به یاد داشته باشیم که آنها از مادر خود بیشتر تاثیر میپذیرند . الگوی بیشتر دختران برای رفتارها و حتی نوع صحبت کردن مادرانشان هستند . بدین نحو نقش مادران در این حیطه بسیار حساس است . نگاه دختران برای ارزیابی درستی و نادرستی رفتارهایشان بیشتر به سمت مادر خودشان است . متاسفانه بر طبق یافته های پژوهش های انجام شده اعتماد به نفس دختران کمتر از پسران است . در این مورد میشود با شیوه های رفتاری مانند استقلال بیشتر ، در تصمیم گیری و تمجید از استعدادهای آنها اعتماد به نفس آنها را افزایش داد .

والدین باید اجازه دهند فرزندان از میان گزینه های مختلف ، خود انتخاب کننده باشند . بدین نحو اعتماد به توامندی هایشان بیشتر میشود . از طرفی باید توجه کرد که چگونگی برخورد با جنس مخالف برای دختران با الگوگیری از پدر صورت میپذیرد . پدران باید در اینجا در چگونگی رفتارهایشان مخصوصاً با شریک زندگی خود حساس باشند .

مرکز مشاوره کودک

مرکز مشاوره کودک باید به این نکته توجه کند که راه های تربیت فرزند با توجه به خانواده و نوع شخصیت کودکان متفاوت است . هنگامی که راه های تربیت فرزند از جانب والدین و روانشناس ارزیابی میشود باید اهداف زیر مدنظر قرار گیرد :

  1. والدین درمورد علل رفتارهای کودکان آموزش لازم را ببینند .
  2. والدین باید نسبت به شناسایی عوامل و دلایلی که باعث رفتار پرخاشگرانه ای که ریشه در خانواده دارند حساس باشند .
  3. والدین را باید برای انجام راه حل گوناگون برای رفع نافرمانی کودکان ترغیب کرد .

راه های تربیت فرزندان

راه های تربیت فرزندان

باید توجه کنیم که راه های تربیت فرزند از گفتگوی آزاد درمورد دلایل بدرفتاری کودکان بین والدین میگذرد . والدین باید در این مورد با صراحت دیدگاه های خود را بیان کنند . علاوه بر این موارد زیر نیز در راه های تربیت فرزندان دخیل است :

  • خصوصیات کودک
  • خصوصیات والدین
  • موقعیت خانواده
  • موقعیت های استرس زای خانوادگی

مشاوره کودک تلفنی یکی از شرایط و موقعیت های مفیدی است که والدین میتوانند از آن استفاده نمایند . در شرایط امروزی به دلیل مشغله های فراوانی که خانواده ها دارند استفاده از مشاوره کودک تلفنی بسیار حائز اهمیت است . زیرا خانواده ها نمیتوانند به صورت حضوری برای مشاوره در مراکز موجود حضور یابند . بنابراین مشاوره کودک تلفنی بهترین راه حل برای والدین عزیز میباشد .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  انتخاب بهترین مشاور خانواده

moshaver20...
ما را در سایت moshaver20 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرش ravanshenasekhoob بازدید : 81 تاريخ : ساعت:

 

استرس و اضطراب در دوران بارداری تا حدودی طبیعی است. اما اگر این استرس و اضطراب بیش از اندازه شده و به زندگی زناشویی و ییا فردی شما آسیب برساند. نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. آیا شما نیز در دوران بارداری خود به شدت مضطرب هستید؟ آیا بی دلیل و یا بخاطر مشکلات کوچک به شدت نگران می شوید؟

استرس و اضطراب در بارداری هم برای مادر و هم برای جنین بسیار خطرناک است. خوشبختانه راه های زیادی برای کاهش و یا از بین بردن استرس در دوران بارداری وجود دارد. یکی از روش هایی که شما بااستفاده از آن می توانید استرس و اضطراب خود را کنترل کنید داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد استرس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما توصیه می کنیم مقاله زیر را که توسط مشاوران مرکز مشاوره آویژه نوشته شده است، مطالعه کنید. با خواندن این مقاله یاد خواهید گرفت که چه خوراکی هایی برای کاهش استرس بارداری مفید هستند.

استرس در دوران بارداری

یکی از موضوعاتی که در طی این سال ها، باعث ایجاد استرس و اضطراب زیاد در زنان باردار شده است، شیوع بیماری کرونا بوده است. این بیماری همه را تحت تاثیر خود قرار داده و استرس زنان باردار را چندین برابر کرده است. استرس روانی و نگرانی های دوران بارداری اگر کنترل و مدیریت نشوند می توانند به مادر و جنین آسیب برسانند. این استرس و اضطراب می تواند باعث زایمان زودرس شود. همچنین بر روی قد، وزن، رفتار و خلقیات و روان نوزاد نیز به شدت تاثیر می گذارد. جالب است بدانید که یکی از دلایل شکاف کام و یا شکاف لب نوزاد، اضطراب و استرس زیاد مادر در دوران بارداری بوده است.

پس عصبی بودن و استرس مداوم مادر سلامت و امنیت نوزاد و خود مادر را تحت تاثیر قرار می دهد. راه های مقابله با این استرس و اضطراب بسیار زیاد است. اگر شما به دنبال یافتن این راهکارها هستید به شما توصیه می کنم خواندن مقاله راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب بارداری را مطالعه بفرمایید. در مقاله راهکارهای مقابله با استرس بارداری، کارشناسان مرکز مشاوره، به صورت کاملا علمی و روشن دلایل استرس بارداری و راهکارهایی برای مقابله با آن را توضیح داده اند. یکی از روش های موثر برای کاهش این استرس و اضطراب دوران بارداری، داشتن رژیم غذایی سالم و ضد استرس است. در این مقاله کاربردی و تخصصی ما در رابطه با مواد غذایی و خوراکی های ضد اضطراب برای دوران بارداری صحبت کرده ایم.

 

مواد غذایی کاهش دهنده استرس بارداری کدام اند؟

مسلما خوراک تاثیر زیادی بر خلق و خو و رفتارهای انسان ها خواهد گذاشت. به گفته کارشناسان، غذا می تواند استرس را به روش های مختلفی کنترل یا کاهش دهد. نوع غذایی که مصرف می‌ کنید می ‌تواند بر مدارهای عصبی بدن که احساسات، انگیزه و خلق و خو را کنترل می‌کنند، تأثیر بگذارد. بنابراین اگر باردار هستید و می‌خواهید بدانید کدام مواد غذایی به عنوان کاهش دهنده استرس عمل می‌کنند، ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم، کاهو و غیره باید در رژیم غذایی شما در دوران بارداری گنجانده شوند. سبزی های برگ دار با افزایش تولید سروتونین که هورمون شادی در مغز است، به تنظیم خلق و خو و بهبود عملکرد مغز کمک می کنند.

آناناس

آناناس منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین C، کارتونوئیدها و ویتامین B است. این میوه مغز شما را به تولید سروتونین سوق می دهد و بااین کار شادی را به جای استرس و نگرانی برای شما به ارمغان می آورد. همچنین به حفظ سطح طبیعی فشار خون کمک می کند. هنگامی که شما فشار خون نرمالی داشته باشید پس توانایی بالایی برای مقابله موثر با استرس و  اضطراب خواهید داشت.

آجیل و مغزیجات

آجیل و مغزیجات یک میان وعده عالی برای زنان باردار هستند. حتما تعداد انگشت شماری از آنها را در برنامه غذایی بارداری خود قرار دهید. البته حواستان باشد که مصرف زیاد آجیل خوب نیست. پس به اندازه از آنها مصرف کنید. طبق مطالعات، تخمه کدو تنبل و خربزه حاوی تریپتوفان هستند که برای تولید سروتونین مورد نیاز است. آنها همچنین دارای مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان های فراوان هستند. وجود فیبر و آنتی اکسیدان ها باعث می شوند که رگ ها و عضلات شما در لحظات پر استرس و اضطراب آور منقبض نشده و آرام بمانند.

ماست

اگر شما از استرس و اضطراب در دوران بارداری خود رنج می برید، یکی از مهم ترین مواد غذایی کمک کننده به شما برای کاهش استرس و اضطراب ماست است. ماست یک خوارکی بسیار خوب برای کاهش استرس است. مطالعات نشان داده اند که غذاهای پروبیوتیک مانند ماست می توانند سلامت روان و عملکرد مغز را تقویت کنند. آنها هورمون های احساس خوب را ترشح می کنند و به شما کمک می کنند با استرس به روشی بهتر و موثرتر مقابله کنید. البته حواستان باشد که همه نوع ماست ها حاوی مواد پروبیوتیک نیستند. برای اینکه بتوانید از فواید پروبیوتیک ها استفاده کنید پس با متخصص تغذیه خود مشورت کنید و از او بخواهید ماستی را به شما معرفی کند که حاوی پروبیوتیک است.

پنیر

اگر از فشار خون بالا یا استرس رنج می برید، در دوران بارداری پنیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید. پنیر موزارلا حاوی تریپتوفان است و یک تسکین دهنده و کاهش دهنده خوب اضطراب و استرس محسوب می شود. منبعی عالی از کلسیم، پروتئین، روی، فسفر و ریبوفلاوین است. این خوراکی فوق العاده نه تنها فشار خون را کنترل می کند، بلکه سیستم عصبی را نیز سالم نگه می دارد.

سویا

سویا منبع عالی تریپتوفان همراه با منیزیم، کلسیم، پتاسیم و ویتامین B است. این مواد غذایی از سلامت سیستم عصبی حمایت می کند. آنها به شما کمک می کنند تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. پس حتما غذاهایی که برای تهییه کردنشان، از سویا استفاده شده است را در برنامه غذایی خود قرارر دهید.

روغن زیتون

طبق مطالعات، مقدار کمی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 موجود در روغن زیتون باعث ارتقای سلامت مغز می شود. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که از بافت مغز در برابر مواد سمی محافظت می کند. به همین دلیل مصرف روغن زیتون باعث کاهش فشار روانی و از بین بردن استرس و اضطراب می شود.

ماهی سالمون

طبق مطالعات انجام شده، ماهی‌های چرب مانند سالمون که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، باعث کاهش هورمون های استرس زا می شوند. این نوع ماهی همچنین التهاب را به حداقل می رساند و جریان خون را تقویت می کند. کاهش التهاب و تقویت جریان خون باعث ازبین رفتن استرس شدید و مزمن می شود.

تخم مرغ

به غیر از ویتامین D، تخم مرغ همچنین حاوی تریپتوفان است. تریپتوفان، اسید آمینه ای است که کمک می کند تا سروتونین تولید شود. این عنصر، خلق و خو، خواب، حافظه و رفتار شما را تنظیم خواهد کرد. سروتونین عملکرد مغز را بهبود می بخشد و استرس و اضطراب را تسکین می دهد.

آب

نوشیدن مقدار زیادی آب در دوران بارداری برای هر خانم بارداری ضروری است. مصرف ناکافی آب می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند یبوست، سردرد، خستگی و اضطراب شود. شما با هیدراته نگه داشتن خود در طول روز می توانید به راحتی به تعادل بدن و ذهن کمک کنید. پس حتما مصرف روزانه آب به مقدار زیاد را فراموش نکنید. هنگامی که عصبانی هستید و یا استرس زیادی دارید، آب بنوشید. این کار استرس و ناراحی شما را کاهش می دهد.

نکات کلیدی که خانم های باردار باید در نظر داشته باشند

غذاهای ناسالم یا غذاهای فرآوری شده را در برنامه غذایی بارداری خود قرار ندهید.

فعال بمانید، مدیتیشن کنید و استراحت کنید.

کتاب بخوانید و موسیقی گوش دهید.

اگر احساس استرس می کنید، با شریک زندگی، عضو خانواده یا هر دوست صمیمی خود صحبت کنید.

همچنین در صورت نیاز به هر گونه اطلاعات و مشاوره، می توانید به صورت آنلاین با پزشک یا مشاور خانواده خود مشورت کنید.

سخن آخر

به یاد داشته باشید، همه چیزهایی که در بیرون اتفاق می افتد لزوماً نباید روی شما تأثیر بگذارد. فقط آرام باشید و ذهن خود را به چیزهای مثبت تغییر دهید. این به شما کمک می کند از مرحله بارداری خود به شکلی شاد لذت ببرید. در رابطه با احساسات و نگرانی های خود با همسر یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید. هرگز استرس و اضطراب خود را مخفی نکنید. استرس و اضطراب در دوران بارداری امر طبیعی است و اکثر زنان باردار این احساسات را تجربه می کنند. حواستان به تغذیه خودتان باشد. شما دیگر تنها نیستید. جنین شما نیز از غذاهایی که شما می خورید تغذیه می کند. پس غذاهای سالم، انرژی آور و شادی بخش مصرف کنید.

رویکردهای مشاوره خانواده 

moshaver20...
ما را در سایت moshaver20 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرش ravanshenasekhoob بازدید : 67 تاريخ : ساعت:

نیازهای عاطفی

اهمیت به نیازهای عاطفی زنان مهم است!

نیازهای عاطفی زنان چه چیزهایی هستند؟

نیازهای عاطفی زنان شامل بخش های زیادی است که از دیدگاه مشاوره روانشناسی چند مورد از آنها عبارت اند از:

  • حس دیده شدن
  • احساس امنیت
  • احساس آرامش
  • یکی از مهم ترین آنها احساس زیبای عاشق شدن است.

زن ها موجودات بسیار حساسی هستند و برای رشد و تعالی خود حتماً باید نیاز عاطفی آنها برطرف شود. نیاز های عاطفی زنان از همان ابتدای زندگی و از بدو تولد شروع به نشان دادن خود میکند؛ به طوری که دختر بچه ها از دوران طفولیت این نیاز را برای پدر و مادر خود نمایان میکنند و نسبت به پسر بچه ها ناز و لطافت بیشتری دارند.

این احساس هر چقدر که بر سن دختران افزوده میشود بیشتر رشد میکند. اوج  نیازهای عاطفی در زنان را می توان زمان بلوغ جنسی که بین سنین 9 تا 16 سالگی است دانست. زیرا در این بازه سنی بلوغ های جنسی و جسمی که نتیجه آنها ایجاد تغییرات هورمونی در بدن زنان میباشد به بیشترین میزان خود میرسد. این بلوغ ها تغییرات زیادی را در احساسات زنان از جمله احساس بزرگ شدن و استقلال، حساسیت های اخلاقی، افسردگی های مقطعی و اضطراب، نیازهای جنسی و عاطفی و... را به وجود می آورد که اگر درست و سالم کنترل نشوند و رشد نکنند تاثیرات آنها حتی در زندگی زناشویی به چشم میخورد.

مشاوره زناشویی و زندگی مشترک با ریشه یابی مشکلات زناشویی پی به عمق این اختلالات میبرد. در این میان میل به جنس مخالف برای پاسخ دادن به عواطف خود ممکن است اتفاق بیافتد. این والدین هستند که باید توجه بیشتری برای داشتن رفتار درست و مناسب با آنها داشته باشند مراجعه به بهترین مشاوره خانواده میتواند کمک بزرگی به والدین باشد تا از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات بعضا غیر قابل جبران جلوگیری کنند.

نیازهای عاطفی زنان در زندگی زناشویی چگونه نیازهایی هستند؟

نیازهای عاطفی زنان در زندگی زناشویی مسائل بسیار ساده ای هستند که فقط کافی است برای شناخت و درک کردن آنها وقت بگذارید. کمی فکر کنید و بعد نسبت به آنها عمل کنید. با کمی تأمل میبینید که راه های بسیار زیادی برای جلب رضایت زنان از نظر عاطفی وجود دارد که به چند مورد از مهم ترین موارد آنها اشاره می کنیم. بهترین و با ارزش ترین هدیه و احساسی که بتوانید به زنها بدهید توجه، توجه و باز هم توجه است. که راه آن از طریق  گوش دادن، دیدن و گفتن میسر میباشد. زنها عاشق این هستد که آنها را ببینید و به صحبت هایشان در هر زمان و حالتی گوش دهید.

آنها دوست دارند از آنها تعریف و تمجید کنید. این کار آنها را به اندازه یک هدیه با ارزش خوشحال میکند. اگر در زندگی زناشویی این 3 اصل را رعایت کنید حتما بخش عمده ای از نیاز های عاطفی همسر خود را برطرف کرده اید. اما نیاز های عاطفی زنان در زندگی زناشویی بخش های مهمتری نیز دارد. آنها میخواهند دارای همسری متعهد و وفا دار باشند. از نظر مالی تامین شوند و نیازهایشان رفع شود. زن ها خواهان همسری صادق هستند که به آنها احترام بگذارد و از آنها محافظت کند؛ به طوری که زن در کنار همسرش احساس امنیت کند. از همه مهم تر او را در اولویت خود قرار دهد و تا حد امکان او و نظرهایش را ملاک قرار دهد. مجموعه این عوامل و افکار میتواند نیاز های عاطفی زن را براورده کند.

زنان

نیازهای زنان در زندگی مشترک شامل چه چیز هایی میشود؟

نیاز های زنان در زندگی مشترک را در واقع میتوان پایه و بنیان هر رابطه زناشویی دانست که براورده کردن این نیاز ها به شیرین تر شدن زندگی کمک میکند. برطرف کردن این نیاز ها برای بهبود روابط زناشویی امری ضروری میباشد. زیرا زنان هنگامی که ببینند همسرشان به نیازهای آنها توجه و رسیدگی میکند، آنها نیز به طبع برای جبران این کارها وظایف زنانگی خود را به بهترین نحو انجام میدهند. هر زن در زندگی انتظاراتی از مرد خود دارد:

  • توجه
  • مهربانی
  • دوست داشتن
  • دل بستگی
  • قدردانی
  • امنیت
  • آرامش
  • دوری از تنش
  • محبت و.. تنها بخشی از نیاز های زنان در زندگی مشترک است که انتظار براورده شدن آنها را دارند.

به طور طبیعی هر دختری که در شرایط ازدواج قرار میگیرد برای خود اهداف و مقاصدی را در نظر دارد که بتواند در آینده با همسری که نیمه گمشده او است به اهداف مشترکشان دست یابند.

در راستای حرکت به سوی این اهداف هر دو شخص باید به نظرات، انتظارات و توقعات یکدیگر احترام بگذارند و به قول و قرار های خود جامع عمل بپوشانند. لازمه ادامه یک زندگی شاداب و سالم توجه متقابل زن و مرد به همدیگر و برآورده کردن نیاز های جنسی، روحی، عاطفی و مالیشان است که در زندگی مشترک بسیار مهم میباشد. در این بین لازم است به نسبت مردان توجه بیشتری به آنها داشته باشند زیرا زنان به طور غریزی احساست قوی تری دارند و راحتت تر وظایف اخلاقی و احساسی خود را مدیریت میکنند. در غیر این صورت در ادامه زندگی مشترک خود به مشکل بر خواهند خورد زیرا زن مانند گل حساس میباشد و اگر برای گل شرایط لازم زنده ماندن محیا نشود پژمرده خواهد شد.

مهمترین نیازهای عاطفی زنان کدام اند؟

مهمترین نیازهای عاطفی زنان  ممکن است از نظر هرکدام از آنها متفاوت باشد و یا اولویت های آنها باهم فرق کند. مثلا نیاز عاطفی و محبت برای یک خانم در اولویت باشد و برای خانمی دیگر سلامت روابط جنسی مهمتر باشد. زیرا هر شخصی اخلاق، روحیات و علایق خاص خود را دارد؛ اما به طور کلی بیشترین و مهم ترین نیاز زن ها توجه و دریافت احساس عشق و محبت است. شاید از خود بپرسید چگونه میتوانیم به این نیازها پاسخ دهیم؟ آیا انجام این موارد نتیجه ای بر زندگی مشترک و روابط زناشویی دارد؟ پاسخ به اینها بسیار ساده است! نیازی نیست حتما کار خاصی کنید؛ فقط کافی است عاشق همسر خود باشید و عشق خود را به اون نشان دهید. نشان دادن این احساس هم نیاز به رابطه زبانی و گفتاری دارد و هم نیاز به عمل کردن. زیرا زنان علاوه بر شنیدن جملات زیبا و عاشقانه در مواردی به عمل کردن و اثبات نیز نیاز دارند.

با خریدن هدیه و غافلگیر کردن یا مثلا با گفتن عاشقانه های خود او را به وجد بیاورید. گاهی اوقات با دادن یک شاخه گل بی دلیل نشاط را به زندگی خود ببخشید. همیشه سعی کنید از او حمایت کنید. زن باید در خوشی ها و غم ها وجود مرد زندگیش را لمس کند تا به آرامش و امنیت برسد. در واقع مهمترین نیازهای عاطفی زنان بسیار راحت و قابل عمل کردن میباشد. کافی است  او را در خرید کردن یاری دهید. یا مثلا بعضی وقت ها برای شستن ظرف ها داوطلب شوید و یا حتی آشپزی کنید. کار سختی نیست زنها خیلی ساده خوشحال میشوند. به همسر خود اهمیت دهید آن وقت خواهید دید که او به چه اندازه شیفته شما و زندگی کردن با شما خواهد شد.

زن به توجه نیاز دارد یارفع نیازهای مادی کافیست؟

زن به توجه نیاز دارد این جمله به تنهایی پاسخ گوی بسیاری از سوال های بی جواب اکثر زندگی هایی است که به مشکل برخورده اند و در صورت عدم توجه ممکن است به طلاق کشیده شوند. در ابتدا باید به معنی واقعی کلمه ی توجه پی برد. در واقع توجه به معنای زیر نظر داشتن و مراقبت کردن است. در مورد زنها این کلمه خیلی معنی های دیگری پیدا میکند که اگر شما عاشق زن و زندگی خود باشید میتوانید آنها را بسیار راحت و زیبا برای خود تعبیر کنید. توجه کردن میتواند به معنای بیان کردن کلمه دوستتدارم باشد و یا حتی درک کردن در مورد مسائل مختلف، بخشش بابت خطاهای کوچکی که در صورت چشم پوشی از آنها به زندگیتان لطمه ای نمیزنید و باعث استحکام بنیان زندگی و گذشت در رابطه زناشویی میشوید.

میتوانید به آنها در بعضی از مسائل مانند مدیریت امور خانه استقلال دهید. زنها عاشق استقلال هستند. حتی لازم است به او فرصت دهید تا برای خود در بیرون از منزل فعالیت های کاری و اجتماعی داشته باشد. برای او تا حد امکان زمینه رسیدن و رشد کردن در مسیر اهداف و استعدادهایش را فراهم کنید. این کار به آنها احساس اعتماد به نفس و سرزندگی میبخشد. زن به توجه نیاز دارد سعی کنید به جای عادت کردن به گفتن کلمه نه که در بسیاری از موارد سخیف به نظر میرسد. تا جای ممکن از کلمه بله استفاده کنید. همسر شما این بله گفتن را خیلی دوست دارد. سعی کنید زمان هایی را که در کنار خانواده خود سپری میکنید را به بهترین شکل بگذرانید. این کار در بالا بردن روحیه و نشاط کانون خانواده کمک بسزایی میکند.

عاطفی

خواسته های زن از همسرش چه میتواند باشد؟

خواسته های زن از همسرش سخت و دست نیافتنی نیست. آنها دوست دارند همسرشان همیشه شیک و آراسته به نظر برسد. مخصوصا در مجالس خانوادگی و یا حتی در اجتماعات دوستانه، زن ها از مرد های جلف و بی ثبات بی زار هستند؛ اما این بدان معنا نیست که شما باید با تکبر و خشونت با آنها برخورد کنید. آنها خواهان مردی متین و مهربان هستند که به خود بها داده و برای شخصیت خود ارزش قاعل باشد. دانستن این که زنها عاشق زیبایی های  ظاهری و رسیدگی به خود هستند امری معمولی و مهم است. آنها دوستدارند که در تمام مکان هایی که در آن هستند زیباترین به نظر بیایند. پس سعی نکنید ذوق آنها را با کلمات منفی از بین ببرید و یا با عقاید و افکار اشتباه مانع علایق و روحیات آنها شوید.

این را به خاطر داشته باشید که هیچ وقت از گفتن جمله ی شما زیبا ترین زنی هستید که تا به حال دیده ام امتناع نکنید. این جمله تاثیر بسیار مضاعفی در مثبت کردن روحیه زن ها دارد و با شنیدن این جملات موجی از احساس های خوب و سازنده را به زندگی زناشویی خود وارد میکنید. در آخر توصیه ما به شما توجه کردن به قانون رابطه دو طرفه میباشد. زیرا هر اندازه که به همسر خود توجه کنید و او را به سمت لذت های عاطفی ثوق دهید او نیز زندگی سرشار از عشق و محبت را برای شما خواهد ساخت. با فراهم کردن خواسته های  زن از همسرش تنها زنان تامین نمیشوند بلکه به همان میزان توجه زن نیز به زندگی مشترک و مرد زندگیش مضاعف میشود و برای جبران خوبی های همسرش تلاش میکند.

سوالات متداول

چند مورد از نیاز های زنان چیست؟

زنان نیاز های گسترده ای دارند که هر کدام بخشی از احساسات و علایق آنها را تامین میکند. از جمله این نیازها  مسائل عاطفی، مالی، جنسی ، امنیت، آرامش، عشق و محبت و.. میباشد.

آیا میتوان با سرکوب کردن این احساسات زندگی موفقی ساخت؟

لازم است بدانید این نیازها هیچوقت برای زنان تمام نمیشوند و اگر گاهی میبینم از آنها دست کشیده اند باید بدانیم آنها احساسات خود را در خود حبس کرده اند و روح خود را سرکوب کرده اند و این مشکل پیامدهای بسیار بدی را بر زندگی‌ مشترک‌ خواهد داشت.

نیازهای عاطفی زنان چه چیزهایی هستند؟

این نیازها شامل احساس امنیت و آرامش، محبت، عشق و علاقه، نیاز به دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن، احساس استقلال و توانایی انجام امور مهم، نیاز به رشد و موفقیت، رسیدن به اهداف و آرزوها و حمایت شدن و پشتوانه داشتن مواردی از نیازهای عاطفی زنان هستند.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد. جهت کسب آموزش های بیشتر این مقاله لاتین را مطالعه کنید. منبع: (Top 6 Things A Women Needs In A Relationship - Emotion ... )

moshaver20...
ما را در سایت moshaver20 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرش ravanshenasekhoob بازدید : 101 تاريخ : ساعت:

حفظ عشق در زندگی مشترک چگونه انجام می شود؟

حفظ عشق در زندگی مشترک

حفظ عشق در زندگی مشترک نیازمند رعایت یک سری اصول و قوانین است. اگر به دنبال زندگی عاشقانه ای هستید باید عاشق باشید و حداقل همسرتان را از ابتدا دوست داشته باشید. این حس باید کاملا دو طرفه باشد و زن و مرد یکدیگر را از صمیم قلب بخواهند. سوال اینجاست که چه کنیم که رابطه عاشقانه ای با همسرمان داشته باشیم؟

راز حفظ عشق در زندگی مشترک چیست؟

اول اینکه توجه داشته باشید زمانی که شما برای اولین بار همسرتان را می بینید باید مهرش به دلتان بنشیند. بحث زیبایی ظاهری نیست. ممکن است فردی اصلا زیبایی نداشته باشد اما نوع صحبت و رفتارش، شما را مجذوب کند. پس در مرحله اول مهم این است که دو طرف یکدیگر را پسند کنند. بعد از آن باید به اخلاق یکدیگر آگاه شوند. نقاط ضعف، نقاط قوت و اخلاق های مثبت و منفی یکدیگر را بشناسند. علاوه بر اینکه مشاوره قبل از ازدواج به شدت توصیه می شود. باید حتما به مشاور خانواده مراجعه کنید تا مشاور به شما کمک کند که آیا با این فرد و خصوصیاتش می توانید زندگی عاشقانه ای را شروع کنید یا خیر..

چگونه زندگی عاشقانه ای داشته باشیم؟

  • از خود گذشتگی و تعهد

شرط اول برای حفظ عشق در زندگی مشترک از خودگذشتگی و وفاداری است. اینکه شما بخواهید با فردی موفق و مهربان ازدواج کنید و دیگران را انگشت به دهان بگذارید خوب است اما حفظ این رابطه مهم تر است. وظیفه شما بعد از ازدواج تازه شروع می شود. ازدواج موفق، ازدواجی است که حتی بعد از سال ها دل مرد و زن برای هم بتپد.

  • زیبایی ظاهری

به خودتان برسید. همیشه برای همسرتان لباس زیبا بپوشید و عطر مورد علاقه او را بزنید.

  • محبت و توجه

به همسرتان محبت کنید . میدانید که هیچ چیز جای توجه و صمیمیت را نخواهد گرفت. سعی کنید او را در جریان تمام امور قرار دهسد.

  • جلب اعتماد

جلب اعتماد نکته مهمی در حفظ عشق در زندگی مشترک است. اگر همسرتان همه جوره به شما اعتماد داشته باشد شک نکنید که نصف راه را رفته اید.

  • صداقت و راستگویی

اگر میخواهید همسرتان به شما اطمینان داشته باشد و زندگی اش را به شما بسپارد، سعی کنید راستگو و صادق باشید. متاسفانه ریشه و اساس بسیاری از مشکلات زن و شوهر به خاطر دروغ و عدم صداقت است.

  • تقدیر و تشویق

برای حفظ عشق در زندگی مشترک، از همسرتان سپاسگذار باشید. گاهی برای اوشاخه گل یا کادویی بگیرید. به او بگویید که قدردان زحمات او هستید. با این کار انگیزه همسرتان به ادامه زندگی دوچندان می شود.

این ها راهکارهای بسیار ساده ای برای حفظ عشق در زندگی مشترک است که اگر رعایت شود قطعا ضامن خوشبختی شما خواهد شد.

 

حفظ عشق در زندگی مشترک چه فوایدی دارد؟

نشانه های عشق واقعی در رابطه زناشویی چیست؟

در رابطه های زناشویی موفق:

  • زوجین با خوشحالی هم خوشحالند و با غم و اندوه هم ناراحت و افسرده هستند و هر کاری که از دستتان بر بیاید برای او انجام می دهد.
  • با کمی و کاستی های هم می سازند و مراقب حال روحی و جسمی هم هستند.
  • احترام متقابل که شرط اول برای حفظ عشق در زندگی مشترک است را رعایت می کنند.
  • به اصول اخلاقی پایبند بوده و به یکدیگر تعهد دارند و هیچگاه به یکدیگر خیانت نمی کنند.
  • همیشه حامی یکدیگرند واز هم حمایت می کنند.
  • به یکدیگر حسادت نمی کنند و از موفقیت های هم ناراحت نیستند.
  • همسرشان همیشه در ذهن آن هاست و سعی می کنند به کس دیگر فکر نکنند.
  • به لحاظ جنسی از یکدیگر راضی هستند.
  • در کنار همسرشان احساس امنیت و آرامش می کنند.

چه کار کنیم بعد از عقد همانند دوران نامزدی زندگی شیرینی داشته باشیم؟

دیدگاه مشاوره خانواده:

یکی از مسائلی زیادی که زوجین جوان مطرح میکنند این است که میگن زندگی ما در دوران نامزدی با اینکه تلاطم بیشتری داشت ولی شیرین بود و یا اینکه میگن طرف مقابلم صبر و حوصله و گذشت بیشتری داشت ولی اکنون حاضر نیست درصدی کوتاه بیاد با اینکه خیلی از مشکلات و محرومیت ها و کمبود های دوران نامزدی بعد از عقد حل شده ولی از زندگیمان لذت نمیبریم.

در جواب باید بگم مساله عشق و عشق ورزی در ابتدای یک رابطه بین دختر و پسر موجی از ترشح هورمون تستوسترون در مردی که به دنبال مراقبت از یک زن و ترشح هورمون اکسی توسین در زنی که از کسب امنیت در اثر رفتار مرد در او ایجاد میشه را افزایش میده.
همین ترشح عجیب هورمون ها باعث میشه زوجین جوان در ابتدای رابطه و در دوران نامزدی تفاوت ها را نادیده بگیرند و حتی از خودگذشتگی داشته باشند و فشارهای روحی طبیعی زندگی به نوعی برای اونا محو بشه و اصلا این فشارها رو نبینند اما بعد از عقد و زمانی که ارام ارام عشق تازگی خودش رو ازدست میده باعث کاهش ترشح هورمون هایی که احساس رضایت رو در اونا ایجاد میکرد میشه و نتیجه اش این میشه که فشارهای روحی خودشون رو نشون میدن.

نتیجه کاهش علاق

در اینجاست که مرد چون با کاهش تستوسترون مواجه شده باید به یک فعالیت اضطراب آور دست بزنه تا این هورمون در بدنش ترشح بشه پس به کار کردن زیاد برای کسب هورمون روی میاره و این رفتارش باعث میشه اون امنیتی که در ابتدا به زن میداد رو نده و همین باعث میشه زن اعتماد و خوش بینی و توجهی رو که در شوهرش نسبت به خودش میدید از دست میده .

همین مساله باعث کاهش هورمون اکسی توسین در زن میشه و اینجاست که زن سعی میکنه با دادن امتیازات فراوان و کوتاه امدن از خواسته هاش به حالت اولیه برگرده و اون امنیت رو از مردش بگیره و چون به مرور چیزی دریافت نمیکنه پس دلخور و سرخورده میشه و دائم باخودش میگه من که خیلی کوتاه آمدم ولی شوهرم منو درک نکرد و در نتیجه امروزه شاهدیم بسیاری از خانم ها در عین اینکه هنوز همسرشان را دوست دارند ولی حرف از جدایی میزنند.

حفظ عشق در زندگی مشترک چه مزایایی دارد؟

راهکار تحکیم عشق در رابطه زناشویی چیست؟

اولین کار برای تحکیم رابطه بعد از عقد بین زن و شوهر این است که هرکدام بتوانند با مهارتهایی از قبیل تاب آوری و خودکنترلی میزان فشارهای روحی خودشون رو کنترل کنند.
اتخاذ کردن سبک زندگی خوب ،ورزش کردن و اتخاذ رژیم تغذیه ای مناسب در کنار استفاده از تفریحات سالم و گردشگری و سفر و ورود معنویات و خداباوری در زندگی روزمره از جمله روش هایی است که میتونه به ما در کنترل فشارهای روحی کمک کنه همچنین استفاده از کارهایی و رفتارهایی که در اصطلاح برچسب زنانه خورده برای خانم ها مثل آشپزی و خیاطی و خودآرایی و رسیدگی به منزل و ... و کارهایی که اصطلاحا مردانه هستند برای آقایان مثل ورزش های جمعی و کوهپیمایی و دیدار با دوستان قدیمی و فعالیت های عام المنفعه و... نیز توصیه میشود.

اما بعد از آن باید به رفتاری روی بیاریم که بر کاهش فشار روحی طرف مقابلمون اثربخش باشه به عنوان مثال وقتی یک مرد وارد خانه میشه همسر خودش رو در آغوش بکشه و اجازه بده خانمش چند دقیقه طرح مساله کنه و فقط گوش دهی فعال داشته باشه و خانم نیز با درک این مطلب که اکنون همسرش نیاز به چند دقیقه سکونت در غار تنهایی است خیلی وابسته نمیشه و سخنانش رو کوتاه میکنه.

یا اینکه خانم ها در همه رفتاهاشون اقتدار بدن به مردشون مثل تعریف کردن از اونا وقتی کاری رو انجام میدن و همچنین اقایان نیز به خانمشون توجه 100درصد بدن و هیچ وقت اونا رو با خانم دیگه ای مقایسه نکنند و خیلی رفتارهای دیگه که در این مبحث نمیگنجه
دوستان عزیزم باور کنید رعایت همین نکات ساده البته از سوی دوطرف باعث میشه که زندگی که باشرط وجود عشق آغاز شده باشه روز به روز شیرین تر و جذابتر خواهد شد.

سوالات متداول

حفظ عشق در زندگی مشترک بیشتر وظیفه زن است یا مرد؟

قطعا هر دو، زوجین موظف هستند برای پایدار بودن زندگی شان هر کاری از دستشان بر آمد انجام دهند. گاهی لازم است برای رسیدن به معشوق از خود گذشت.ا ما چون آقایون به لحاظ احساسی نمی توانند عشق خود را با زبان بیان کنند. بهتر است خانم ها شروع کننده باشند تا به قول معروف موتور آقایان را راه بیاندازند.

مسائل جنسی در حفظ عشق در زندگی مشترک تا چه حد مهم است؟

بی شک یکی از بهترین راه های ابراز عشق و پایداری خانواده، داشتن یک رابطه جنسی رضایت بخش است. همانگونه که واقف هستید بیشتر زوجینی که رابطه مشترکشان را از دست داده اند معمولا جاذبه جنسی برای یکدیگر ندارند. در این خانواده ها کم کم عشق کمرنگ می شود و زوجین تبدیل به دوست یا هم خانه هستند تا زن و شوهر...

جایگاه عشق در زندگی مشترک از دیدگاه اسلام چیست؟

قطعا عشق و محبت زن و شوهر در اسلام جایگاه ویژه ای دارد. به طوری که پیامبر (ص) فرموده : زمانی که مرد به همسرش با عشق نگاه می کند و به او عشق می ورزد خداوند در زندگی آن ها رحمت الهیش را نازل می کند. از همین روایت می توان فهمید که اساسی ترین عامل در حفظ و پایداری رابطه زناشویی عشق ورزیدن و محبت میان دو طرف است.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

moshaver20...
ما را در سایت moshaver20 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرش ravanshenasekhoob بازدید : 101 تاريخ : ساعت:

تاثیر مادر بر پسر چگونه است؟

چگونه یک پسر خوب تربیت کنیم؟ (چیکار کنم بچه ام به وسایل خونه دست نزنه)

تاثیر مادر بر پسر آنقدر زیاد است که در اکثر موارد نیمی از خصوصیات پسر دقیقا شبیه مادرش می شود. بر عکس تصورات بعضی ها که فکر می کنند رابطه پدر و پسر بهتر از مادر و پسر است به شما بگوییم که پسر ها به شدت به مادرانشان وابسته می شوند و از آن ها الگو می گیرند. پس نقش مادر در تربیت پسر بسیار مهم است و در شکل گیری هویت او تاثیر زیادی دارد. مادران عزیز تصمیم با شماست. اینکه دوست دارید پسری شجاع و جسور تربیت کنید یا فردی ضعیف و لوس تحویل اجتماع دهید کاملا به شما و نوع تربیتتان بستگی دارد.

شاید با خود بپرسید چرا پسران بیشتر به مادرانشان وابسته می شوند؟ علتش کاملا مشخص است. پسرها به دلیل قدرت طلبی و زمخت بودن به لحاظ احساسی، نیاز به محبت دارند. آن ها به دنبال کسی هستند که نازشان را بخرد و با او مهربان باشد. معمولا پدرها نمی توانند احساساتشان را در ظاهر بروز دهند. مادر علاوه بر اینکه جنس لطیف تری است، احساساتش نسبت به فرزندانش در ظاهر هم به شدت زیاد است. از این رو پسران گرایش بیشتری به مادرانشان دارند و تاثیر مادر بر پسران به شدت ملموس است.

مادران چگونه روی پسرانشان تاثیر می گذارند؟

تاثیر مادر بر پسر از جهت جسمی و روحی بسیار مهم است:

نیازهای جسمی فرزند پسر که باید توسط مادرانشان برآورده شود عبارت است از :

  1. تغذیه و توجه به سلامت جسمی

توجه به تغذیه فرزند پسر( زیرا پسران قویتر قطعا در گذشته به لحاظ تغذیه ای تامین بوده اند و از مواد غذایی سالم استفاده می کرده اند. رشد پسران در دوران کودکی بسیار حائز اهمیت است )

  1. تامین محیطی شاد برای پسران ( که باعث دلگرمی بیشتر آن ها به خانه شده و کمتر وقت خود را خارج از خانه می گذرانند)

نیازهای روحی فرزند پسر که باید توسط مادرانشان برآورده شود عبارت است از :

  1. محبت و عشق دو نیاز مهم و اساسی فرزندان پسر است که باید تا حد ممکن برآورده شود.
  2. آگاه کردن پسران از خطرات محیط و اجتماع و دور کردن آن ها از دوستان بد
  3. تعلیم و تربیت درست پسران (به لحاظ اخلاقی، علمی و تربیتی مادر تا سن بلوغ پسر وظیفه دارد هر آنچه نیاز است را به فرزندش تعلیم دهد)
  4. مادران باید خود الگوی خوبی برای پسرانشان باشند. نوع پوشش مادر بسیار مهم است. بهتر است در دوران بلوغ پسر مادر مراقب نوع پوشش خود باشد.

تاثیر مادر بر پسر در خانواده چگونه است؟

مادر در تربیت فرزند پسرش چه نقشی دارد؟

نقش مادر در تربیت پسر به حدی مهم است که کوچکترین بی توجهی آن ها نسبت به فرزندشان باعث می شود تا آینده آن ها را تا آخر عمر تحت تاثیر قرار دهد. اگر به کانون اصلاح و تربیت سری بزنید و با پسران بزهکار صحبت کنید متوجه می شوید که علت اصلی بزه آن ها بی توجهی والدین در تربیت فرزندان و مشکلات اقتصادی خانواده بوده است.

مهم ترین نقش مادر در تربیت پسر چیست؟

  • اما مهمترین نقش مادر در تربیت پسر این است که او را خودساخته، قوی و مستقل تربیت کند.
  • پسری که محبت مادر را چشیده باشد به دنبال محبت در خارج از خانه نمی گردد.
  • پسری که مادرش به او یاد داده در مشکلات کوچک و بزرگ روی پای خودش بایستد، در آینده لنگ نخواهد ماند و بدون کمک دیگران بر چالش های زندگی اش غلبه خواهد کرد.
  • پسری که بداند در کجا و چگونه و با چه لحنی صحبت کند قطعا مادری داشته که تمام این جزئیات کوچک و بزرگ را از کودکی به او آموزش داده است.
  • پسری که می داند چگونه به همسرش محبت کند، مادری دارد که به او محبت کرده است.
  • پسری که مردی موفق در اجتماع شده و همسری کامل است قطعا الگوی خوبی داشته و والدین مهم ترین الگوهای او هستند.
  • پسری که احترام بزرگتر از خود را دارد در خانواده ای رشد کرده که مادر و پدرش احترام یکدیگر را دارند. مادرش احترام را برای او ترجمه کرده است.
  • پسری که دیگران را تشویق می کند یا به دیگران انرژی مثبت می دهد، قطعا مادری دارد که او را تحسین و تشویق می کند.
  • پسری که در قبال دیگران مسئولیت پذیر است و در زندگی شخصی و اجتماع خود را موظف می داند که به دیگران کمک کند، حتما مادری دارد که مسئولیت پذیری را برای او معنا کرده است.

اگر فکر میکنید که نمی توانید همچین فرزندی تربیت کنید کافی است به مشاوره کودک مراجعه کنید. مشاور با بررسی روحیات و اخلاق پسرتان بهترین راهکار را در اختیار شما مادران عزیز قرار می دهد. ولی از شما خواهش می کنیم که این مساله را جدی بگیرید.

اشتباهات بزرگ مادران در برخورد با پسران چیست؟

  • یکی از اشتباهات بزرگ مادران در برخورد با پسرانشان این است که به آن ها محبت بیش از حد می کنند. توجه خوب است اما حمایت و محبت بیش از حد آن ها اصلا توصیه نمی شود زیرا آن ها را وابسته خواهد کرد.
  • دومین اشتباه بعضی مادران این است که به شدت پسرانشان را تحت فشار قرار می دهند و به قول معروف به آن ها گیر می دهند. سعی کنید مراقب آن ها باشید اما بیش از حد روی آن ها حساس نشوید و مدام دم دست آن ها نباشید.
  • اشتباه سوم این است که بعضی از مادران بسیار سختگیر و بعضی ها به شدت بیخیال هستند. سعی کنید در این زمینه متعادل تر باشید.

رفتار مادر با پسر بزرگ  چگونه باید باشد؟

رفتار مادر با پسر بزرگ نیاز به مهارت و روانشناسی فرزندش دارد. اول اینکه هیچ کس مثل مادر فرزندش را نمی شناسد. مادران روحیات و اخلاق فرزندشان را کاملا می شناسند. می دانند که پسرشان از چه چیز خوشحال می شود و چه موضوع یا رفتاری او را عصبانی می کند. اگر مادران عزیز رفتارهای مثبت پسرشان را تقویت کنند و رفتارهای منفی آن ها را با لحن خوب و به روش های درست کمرنگ کنند حتما رابطه بهتری با آن ها خواهند داشت.

احتیاط کنید

یکی از مهم ترین نکات در رفتار مادر با پسر بزرگ این است که در برخورد با پسر بزرگ باید جانب احتیاط را رعایت کنند. پسران بزرگ دیگر مانند دوران کودکی شان نیستند و به نسبت دوران بلوغ پیچیده تری دارند. به قول معروف زور در کتشان نمی رود و نباید با آن ها مانند بچه ها رفتار کرد.

تا می توانید احترام آن ها را حفظ کنید

پسران در سنین بالا بیشتر از اینکه نیاز به محبت داشته باشند نیاز به احترام دارند. اگر احترام آن ها حفظ شود و گاهی آن ها را شما خطاب کنید، احساس خوبی به او دست خواهد داد. علاوه بر این او نیز احترام شما را نگه خواهد داشت.

با پسرتان دوست باشید

بعضی از والدین به جای اینکه با فرزندشان دوست باشند، فکر می کنند که خشونت و استبداد باعث می شود که آن ها مطیع و حرف گوش کن شوند. خصوصا این موضوع در رابطه مادر با پسران خیلی صدق می کند. مادر باید با پسرش دوست باشد. هر چه سن پسر بالا می رود این ارتباط باید نزدیک تر و نزدیک تر شود.

با او صحبت کنید

باور کنید یکی از رموز موفقیت مادرانی که ارتباط خوبی با پسرشان دارند صحبت کردن در مورد مسائل مختلف است. حرف زدن در مورد چالش های زندگی، مشکلات و احساساتی که پسر با آن ها درگیر است، علاوه بر تخلیه هیجانات و اضطراب ها، رابطه مادر و پسر را نزدیک تر خواهد کرد.

مادران عزیز سنتان را پایین بیاورید

مادران عزیز به قول معروف سعی کنند پایه باشند. مثلا زمانی که پسرتان بازی کامپیوتری می کند یا فوتبال می بیند به جای غر غر کردن که چرا اینکار رو می کنی و چرا فلان فوتبال را تماشا می کنی سعی کنند خودشان مدتی با آن ها بنشینند و بازی کنند یا فوتبال تماشا کنند. چه اشکالی دارد؟ از شما چیزی کم نمی شود که هیچ بلکه پسرتان احساس می کند چه مادر اهل دلی دارم. با خود می گوید پس کسی هست که مرا درک کند.

پرخاشگری ممنوع

مادر عزیزی که عاشق پسرت هستی و دوست نداری راهش را کج برود. فکر می کنی اگر فرزندت را تحت فشار بگذاری و او را اذیت کنی می توانی به او تسلط پیدا کنی؟ یا می توانی حرف خودت را به او ثابت کنی یا به قول معروف اقتدار خودت را به او نشان دهی؟ شما با این نوع تربیت بدتر از پسرتان دور می شوید و این موضوع بسیار نگران کننده است. سعی کنید خلاف این کار را انجام دهی. باید با دوستی و محبت به او نشان دهی که مسیری که می رود اشتباه است.

در نوع پوشش خود دقت کنند

مادرانی که پسرشان به سن بلوغ رسیده سعی کنند که در نوع پوشش خود دقت کنند. متاسفانه در سال های اخیر در بعضی از خانواده ها، بی بند و باری رواج پیدا کرده و بعضی از مادران در حد شان و شخصیت یک مادر رفتار نمی کنند. نوع پوشش آن ها جلوی پسرشان و حتی دوست های پسرشان مناسب نیست. این موضوع زمینه بی بند و باری پسر را فراهم می کند و او را ترغیب می کند تا به کارهای غیر اخلاقی روی بیاورد. پسران خصوصا در دوران بلوغ سریع تحریک می شود.

حفظ حریم خصوصی خانواده

زمانی که پسر کوچک است بعضی مسائل را متوجه نمی شود. والدین عزیز بدانند که کودکی که به سن بلوغ می رسد همه چیز را بهتر از قبل متوجه می شود و در مقابل آن ها واکنش نشان می دهد. پس سعی کنید ضمن حفظ حیا و عفت در کلام و در برخورد با همسرتان، به نوعی رفتار کنید که فرزندتان تحت فشار روحی و جنسی قرار نگیرد. مخصوصا پسران بزرگ  که برخورد با آن ها دقت بیشتری می طلبد.

اگر احساس می کنید که تمام موارد را رعایت کردید اما متاسفانه نتیجه ای نداد بهتر است به مشاوره خانواده سری بزنید و از او راهکار بخواهید. مشاور به نسبت سن پسرتان و شرایط و محیط زندگی و مشکلاتی که با آن درگیر هستید بهترین راهکار ها را در اختیارتان خواهد گذاشت.

تاثیر مادر بر پسر

سوالات متداول

مادران چه رفتاری با پسران مغرور داشته باشند؟

بهترین راه در برخورد با پسر مغرور، صحبت کردن در مورد این رفتار زشتش است. به او بگویید که این رفتارش چندش آور است و باعث می شود دیگران از او دور شوند. معمولا کسانی که مغرور هستند تا به آن ها نگویید متوجه نمی شوند. شاید این موضوع تغییری در رفتار آن ها نداشته باشد اما قهر کوتاه مدت به نشانه اعتراض با این رفتار می تواند راه گشا باشد.

مادران در برخورد با پسرانی که شکست عشقی خورده اند چه رفتاری از خود نشان دهند؟

معمولا اکثر پسرها در این موارد با مادران خود صحبت نمی کنند. اما چه اشکالی دارد که مادران عزیز پیش قدم شوند. در این شرایط تنها درد و دل کردن و تخلیه کردن احساسات می تواند به او کمک کند. نکته مهمی که مادران باید در برخورد با پسرانشان رعایت کنند این است که اکیدا نباید آن ها را شماتت کنند. گارد نگیرید. گاردتان را باز کنید تا پسرتان راحت بتواند با شما صحبت کند. سعی کنید به او بفهمانید که شما هم از این شرایط ناراحتید و دلتان می سوزد. در انتها زمانی که کل حرفهایش تمام شد با زبان محبت آمیز برداشت خود را از صحبت های او بگویید. اینگونه معلوم می شود که چقدر به حرف های او گوش داده اید. این موضوع باعث دلگرمی پسرتان نیز خواهد شد.

واکنش مادر نسبت به سرکشی پسر چیست؟ چگونه باید او را مطیع خود کنیم؟

معمولا پسران هر چه بزرگتر می شوند سرکش تر و لجباز تر شده و فکر می کنند حرف خودشان درست است. خوب این مشکلی است که همه خانواده ها با آن درگیر هستند. به همین دلیل بهتر است که قوانین از کودکی برای پسر وضع شود. اگر مقررات از ابتدا برای او وضع شود زمانی که او بزرگ شد خود را به این قوانین وفق خواهد داد. برخورد با پسران سرکش در بزرگسالی انصافا کار آسانی نیست . از طرفی لجبازی را با لجبازی نباید جواب داد. مدتی با او صحبت نکنید. اجازه دهید خودش پی به اشتباهش ببرد.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

moshaver20...
ما را در سایت moshaver20 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرش ravanshenasekhoob بازدید : 88 تاريخ : ساعت:

پرخاشگری در کودکان تا سن 4 سالگی و در حد متعادل مسئله ساز نیست . مشاوره کودک معتقد است پرخاشگری در کودک در سن پیش دبستانی نگران کننده است . زیرا کودک با ورود به گروه همسالان رفته رفته آرام می شود . مربی به کودک آموزش میدهد و کودک بخاطر بازی های گروهی رفتار آرام را می آموزد . اگر همچنان  پرخاشگری در کودک ادامه یافت باید به مشاوره اختلال کودک مراجعه کرد .  پرخاشگری در کودک میتواند به دلیل دوره بارداری سخت مادر یا محیط تربیتی آشفته کودک باشد . رفتار پرخاشگرایانه کودک در سنین پیش دبستانی می تواند زمینه ساز شخصیت ضد اجتماعی او در بزرگسالی شود . کودک پرخاشگر مدام گریه میکند . به همه چیز آسیب میرساند و نافرمانی می کند . مدام بهانه جویی میکند . و هم در خواب و هم زمان بیداری ناآرام است .

علت پرخاشگری در کودکان

علت پرخاشگری در کودکان می تواند هم زمینه تربیتی داشته باشد و هم زمینه فیزیولوژیکی . روانشناسی کودک پرخاشگر نشان داده طلاق والدین و استرس دوره بارداری جز دلایل مهم  پرخاشگری در کودک است . کیفیت رفاه خانواده ، توجه والدین به چگونگی تربیت کودک و عزت نفس پایین در کودک علت پرخاشگری در کودک است . کودکی که مدام تنبیه می شود احساس سرخوردگی پیدا می کند و برای جبران آن رفتارهای تند و بی ادبانه بروز می دهد . افسردگی ، تعارض تربیتی در والدین و بی توجهی به کودک زمینه ساز  پرخاشگری در کودک است . البته علت  پرخاشگری در کودک بیشتر زمینه ژنتیکی دارد اما فضای رشد کودک هم تاثیر مستقیم می گذارد . کودکی که توانایی بیان خواسته های خود را ندارد یا نمیتواند از خود در برابر دیگران دفاع کند با پرخاشگری واکنش نشان می دهد .

درمان پرخاشگری در کودکان

درمان پرخاشگری در کودکان

درمان پرخاشگری در کودکان از نظر مشاوره کودک باید اول از طریق تربیتی و محیطی صورت گیرد. برای درمان پرخاشگری در کودکان با فرزندتان گفتگوی آرام داشته باشید. هرگز با خستگی و بصورت عصبی با کودک صحبت نکنید. پرخاشگری در کودکان با دیدن پرخاشگری دوستانش تشدید می‌شود. بهتر است او را از بازی با دوستان پرخاشگر دور کنید. تماشای تلویزیون پرخاشگری در کودکان را افزایش می‌دهد. دیدن فیلم ها و کارتون های فوتبالی می‌تواند علت پرخاشگری در کودکان باشد. روانشناسی کودک علت  پرخاشگری در کودک را غذاهای ناسالم و به اصطلاح فست فودی نشان می‌دهد. برای درمان پرخاشگری در کودک حتما باید سبک تربیتی در خانواده تغییر کند. خانواده ای که در آن رفتارهای پرخاشگری وجود دارد رفتار والدین الگو کودک می‌شود. با مراجعه مرتب به مشاوره تربیت کودک و توجه به راهنمایی های مشاور می‌شود کودک را براحتی درمان کرد .

راه های برخورد با پرخاشگری در کودکان

راه های برخورد با پرخاشگری در کودکان را باید از طریق صحبت با مشاوره اختلال کودک پیدا کرد . درمان پرخاشگری در کودکان را ابتدا با صحبت با والدین آغاز می کنند . همکاری و همراهی والدین در درمان کودک پرخاشگرخیلی مهم است . کودک پرخاشگر را بلافاصله بعد از انجام رفتار نامناسب باید متوجه رفتار اشتباهش کرد . اگر رفتار کودک منجر به صدمه به وسایل دوستانش شده باید از او خواست تا مسئولیت رفتارش را بپذیرد و معذرت خواهی کند .  پرخاشگری در کودک را نباید با داد و عصبانیت پاسخ داد . از راه های برخورد با پرخاشگری در کودکان این است که کودک را بلافاصله برای مدت کوتاهی از دیدن تلویزیون یا انجام فعالیت مورد علاقه اش محروم کرد . کودک پرخاشگر باید متوجه جدیت شما باشد و شما نباید به هیچ وجه از تصمیم خود کوتاه بیایید .

راه های برخورد با پرخاشگری در کودکان

پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی

پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی را باید بطور جدی پیگیری کرد . زیرا بخش مهمی از شخصیت کودک در حال پایه ریزی است . از جمله راه های برخورد با پرخاشگری در کودک این است که به او شیوه ابراز احساس را آموخت . کودک ممکن است هنوز احساساتش و شیوه بیان آن را نشناسد .  پرخاشگری در کودک پیش دبستانی را باید بصورت یک برنامه منظم درمان کرد . برنامه ای که ممکن است شما را درگیر کند یا پدر بزگ و مادربزرگ مانع انجام آن بشوند . اما برای درمان پرخاشگری کودک باید این شرایط را بپذیرید . برای موفق شدن در برابر پرخاشگری کودک ابتدا باید خود را به ندیدن و نشنیدن بزنید . بی تفاوتی از بهترین راه های برخورد با پرخاشگری در کودک است . کودک با محروم شدن منظم متوجه عواقب پرخاشگری خود میشود.

راه کار های کاهش پرخاشگری در کودک

علت پرخاشگری در کودک از نظر مشاوره تربیت کودک گاهی به دلیل سردرگمی در برابر انتظارات زیاد والدین است . بهتر است والدین متناسب باتوانایی های کودک با او برخورد کنند و توقع خود را کاهش دهند . شرایط و لحظاتی هست که کودک برای پرخاشگری برانگیخته تر است . بهتر است والدین لحظاتی مثل زمانی که کودک خسته است یا خوابش می آید را توجه کنند و فضا را برای استراحت و جلوگیری از  پرخاشگری در کودک محیا کنند . کودک را برای ابراز احساساتش تشویق کنید . اجازه ندهید پرخاشگری کودک شما را ناتوان کند و در برابر خواسته های نامعقول کودک تسلیم نشوید . پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی را از طریق مدیر مدرسه هم میتوانید پیگیری کنید تا کودکتان در مدرسه هم الگوی نادرست نداشته باشد . احساس امنیت و آرامش را در خانه برای کودک ایجاد کنید .

علت های فیزیولوژیکی پرخاشگری در کودک

علت پرخاشگری در کودکان میتواند به دلایل فیزیولوژیک باشد .  پرخاشگری در کودک در سنین پایین بیشتر مربوط به داشتن خانواده عصبی و پرخاشگر است . علت پرخاشگری در کودک میتواند به دلیل کمبود سروتونین در مغز باشد . اگر میزان تستوسترون در کودکان زیاد باشد میزان پرخاشگری هم بیشتر است . دختر هایی که در دوره جنینی مادرشان با هورمونهای تستوسترون درمان شده اند برانگیختگی بالایی دارند . بالا رفتن فشار خون و خستگی جسمی باعث افزایش میزان پرخاشگری می شود . پرکاری یا کم کاری غده تیروئید میتواند یکی از دلایل پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی باشد . کم خونی و کاهش آهن خون با پرخاشگری کودکان ارتباط مستقیم دارد . کمبود ویتامین ها و پایین بودن گلبول قرمز باعث پرخاشگری در کودکان میشود . از راه های برخورد با  پرخاشگری در کودک توجه به چکاب منظم و استفاده از غذاهای مناسب است .

تفاوت دختر و پسر در پرخاشگری

روانشناسی کودک نشان داده است که تفاوت جنسیت در نوع و مقدار پرخاشگری اثر گذار است . مشاوره تربیت کودک عقیده دارد میزان خشونت فیزیکی درپسر ها بیشتر از دختر ها است . لجبازی ، آسیب زدن به وسایل ، لگد زدن و  پرخاشگری در کودک پیش دبستانی پسر بیشتر وجود دارد . دختر ها بیشتر پرخاشگری کلامی و رابطه ای دارند . ممکن است دختر ها هم  خشونت فیزیکی داشته باشند . اما میزان و مدت آن کمتر از پسر ها است . دختر ها بیشتر بر اثر ناراحتی قهر می کنند یا بصورت کلامی پرخاشگری می کنند . تنفر ، کنار گذاشتن و بازی نکردن از شیوه های پرخاشگری در کودکان دختر است . بهر حال برای درمان پ پرخاشگری در کودک با هر جنسیتی بخاطر اثر گذاری پرخاشگری در شخصیت و آینده کودکان بهتر است به یک مشاوره خانواده خوب مراجعه شود .

علت های فیزیولوژیکی پرخاشگری در کودک

سوالات متداول

با پرخاشگری کودک چگونه رفتار کنیم ؟

با مراجعه به مشاوره کودک و استفاده از راه کارهای بی تفاوتی ، تشویق ، تغییر فضای تربیتی ، شیوه های محروم کردن از اسباب بازی یا دیدن تلویزیون با پرخاشگری کودک رفتار میکنیم .

پرخاشگری در کودک نشانه چیست ؟

پرخاشگری کودک نشانه ناکامی یا وجود اضطراب در کودک است . پرخاشگری در کودک نشان از داشتن الگوی نادرست یا داشتن پدر و مادر پرخاشگر است .

با کودک پرخاشگر چگونه برخورد کنیم ؟

با کودک پرخاشگر بصورت جدی و بلافاصله برخورد می کنیم . تا کودک متوجه عواقب پرخاشگری و آسیب و صدمه ای که به هم بازی هایش زده باشد .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه تربیت کودک آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : 

https://jamejamonline.ir/fa/news/1375405/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82

moshaver20...
ما را در سایت moshaver20 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرش ravanshenasekhoob بازدید : 144 تاريخ : ساعت:

اگر با دختر رویاهایتان در ارتباط هستید و یا از دختری خوشتان می آید و فکر می کنید برای زندگی و ازدواج گزینه مناسبی است، وقت را از دست ندهید و سریع تر این موضوع را به او بگویید. اگر خجالتی هستید و یا به هر دلیلی نمی توانید رو در رو به او بگویید که دوستش دارید و یا به دنبال راهکارهایی برای اثبات دوست داشتن خود هستید، پس از روش هایی که در این مقاله گفته شده است کمک بگیرید.

ابراز احساسات و بیان آنچه که در دل است برای همه کار آسانی نیست. ممکن است شما جز آن دسته از افرادی باشید که نمی توانند به راحتی احساسات خود را بیان کنند و یا به طرف مقابل خود نشان دهند تا چه اندازه او را دوست دارند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه در این مقاله چند روش عالی را بیان کرده اند که با استفاده از آنها می توانید به دختر مورد علاقه خود ثابت کنید دوستش دارید. با ما همراه باشید.

چگونه به دختر مورد علاقه و دوست دختر خود ثابت کنم که دوستش دارم؟

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از طریق اعمال، گفتار و رفتارتان به یک دختر نشان دهید که چقدر برایتان مهم است و چقدر او را دوست دارید. برای اینکه اثبات کنید او را دوست دارید و یا علاقه و دوست داشتن خود را به او نشان دهید می توانید از این راهکارها متناسب با زمان و موقعیتی که دارید استفاده کنید. حواستان باشد که به اشتباه رفتار و اعمال شما باعث ایجاد سوء تفاهم نشود و یا یک پسر مزاحم خطاب نشوید. به گونه ای رفتار کنید و از راهکارهایی استفاده کنید که متناسب با نوع فرهنگ و شخصیت فرد مورد نظرتان باشد.

برایش گل بخرید و یا گل بفرستید

هیچ چیز نمی تواند مانند یک دسته گل زیبا عشق و علاقه شما را نشان بدهد. سعی کنید بفهمید که او از چه نوع گل هایی خوشش می آید و گل مورد علاقه او چیست؟ سپس با سلیقه خودتان یک دسته گل تهیه کنید. اگر ملاقات کردن با او برایتان مقدور نیست پس می توانید گل ها را برایش ارسال کنید. اگر می خواهید یک مرد فوق العاده عاشق به نظر برسید می توانید یک یادداشت عاشقانه در کنار گل ها بچسبانید. از جملات خیلی طولانی و کلیشه ای استفاده نکنید.

شما می توانید با یک جمله کوتاه مانند:« گل های زیبا برای یک دختر زیبا» طرف مقابلتان را جذب خود کنید. حتی می توانید از یک بیت شعر برای نشان دادن و اثبات عشق خود استفاده کنید. شما برای اثبات عشق و علاقه خود نیاز به گران قیمت ترین دسته گل شهر ندارید. یک شاخه گل رز و یا یک دسته گل زیبا و کوچک می تواند بی نهایت رمانتیک تر از یک دسته گل با تشریفات زیاد باشد.

نامه های عاشقانه بنویسید

نوشتن نامه عاشقانه برای دختر مورد علاقه خود، یک کار بسیار رمانتیک و عاشقانه است. این روش می تواند یکی از بهترین روش ها برای اثبات دوست داشتن شما باشد و چیزی است که دوست دختر شما را حتما خوشحال می کند. اگر شما جز آن دسته از مردانی هستید که در بیان احساسات خود مشکل دارید، نوشتن نامه یک گزینه عالی برای شما است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به قلب خود اجازه بدهید جملات عاشقانه خود را بگوید و شما با یک خودکار آنها را ثبت کنید. شما می توانید این نامه را شخصا به خود او بدهید و یا از پست برای غافلگیر کردنش استفاده کنید.

 

 هر زمان که به کمک نیاز داشت در کنار او باشید

اگر می خواهید دوست داشتن و عشق خود را ثابت کنید پس در مواقع بحران و مشکلات همیشه در دسترس باشید. به عنوان مثال اگر او بیمار است یا یکی از اعضای خانواده اش ناخوش است، در کنار او باشید و به بهانه کار و مشغله های کاری او را تنها نگذارید.

 

صبح بخیر و شب بخیر گفتن را فراموش نکنید

دخترها دقت بالایی نسبت به جزئیات دارند. اگر می خواهید دختر مورد علاقه شما متوجه دوست داشتن و علاقه شما شود پس هرگز جزئیات را فراموش نکنید. صبح ها بعد از بیدار شدن به او یک پیام صبح بخیر عاشقانه ارسال کنید و همچنین شب ها قبل از اینکه به تختخواب بروید شب بخیر بگویید. دخترها به شدت حساس هستند. اگر شما این کار را انجام ندهید او فکر می کند که شما فراموشش کرده اید.

 

 با هدایای ساده او را غافلگیر کنید

منتظر مناسبت های خاص برای هدیه خریدن نباشید. دخترها مردان متفکر را دوست دارند. پس حتی در روزهای عادی، می توانید با یک هدیه کوچک او را غافلگیر کنید. این کار باعث می شود او احساس خاص بودن داشته باشد و متوجه عشق و علاقه شما شود.

 

رفتار تند و عصبی ممنوع

خانم ها شایسته این هستند که با آنها محترمانه رفتار شود. پس حتی زمانی که به شدت عصبانی هستید، از به کار بردن الفاظ تند و زشت خودداری کنید. هیچگاه صدایتان را بر سر یک زن بلند نکنید و همیشه با ملایمت و آرام با او صحبت کنید. دختران از مرد عصبی و تندخو به شدت بیزارند. اگر شما حتی یک بار ناخواسته بر سر آنها داد بزنید ممکن است این گونه حساب کنند که دوستشان ندارید و برایشان احترام قائل نیستید.

 

کمی ابتکار عمل داشته باشید

دختران عاشق مردهای خلاق و رمانتیک هستند. او را به یک قرار شام دعوت کنید. یا با هم پیاده روی کنید و یا حتی به پارک یا سینما بروید و یک فیلم عاشقانه تماشا کنید. سعی کنید یک شب عاشقانه و رمانتیک را برای دختر مورد علاقه خود بسازید. به علایق او فکر کنید و متناسب با علایقش یک برنامه خاص را تدارک ببینید. این کارها به دختر نشان می دهد که برای شما مهم است و یک راه عالی برای اثبات عشق و علاقه شما خواهد بود.

 

از او تعریف کنید

این یک راه به شدت راحت برای اثبات عشق و علاقه است. اگر واقعا او را دوست دارید پس در مورد او و زیبایی ها و مهارت هایش تعریف کنید. می توانید از ظاهرش و چیزی که خودش به آن افتخار می کند تعریف کنید. مثلا از موهای بلندش و یا چشمان مشکی و شگفت انگیزی که دارد و ... . البته حواستان باشد که فقط روی ظاهر او تمرکز نکنید. بلکه بهترین ویژگی های شخصیتی و یا کاری اش را مورد تعریف و تمجید قرار بدهید. مثلا می توانید به او بگویید عاشق قلب مهربانش هستید. به یاد داشته باشید که تعاریف از او باید صمیمانه و صادقانه باشد. اگر او بفهمد که این تعریف الکی و ساختگی است همه چیز کاملا برعکس خواهد شد و ممکن است از شما دورتر شود.

 

مهربان باشید

بدون در نظر گرفتن شرایط و مشکلات، همیشه با مهربانی خود به او نشان بدهید که او را دوست دارید. مهربانی کردن برای دختر شامل: گوش دادن به او، احترام گذاشتن به نظرات او حتی هنگامی که مخالف هستید، تعریف کردن از او، انجام کارهای خود و ... دختران می خواهند با پسرهایی باشند که با آنها خوب رفتار می کنند، به خصوص وقتی صحبت از روابط متعهدانه به میان می آید.

 

صادق باشید

صداقت در مورد عشق بسیار مهم است. اگر شما راست گو و صادق نباشید او هیچ گاه به شما و عشقی که دارید نمی تواند اعتماد کند. شما همچنین باید در مورد احساسات خود نسبت به او نیز صادق باشید. اگر عاشق او شده اید اما تا به حال چیزی به او نگفته اید، پس اعتراف کنید. صداقت همیشه بهترین سیاست در رابطه با احساسات است.

 

 به حد و مرزهایی که او تعیین می کند احترام بگذارید

دختر مورد علاقه شما، مجموعه ای از اصول و ارزش های خاص خود را دارید. ممکن است شما با آنها موافق نباشید و یا برای شما اهمیتی نداشته باشد. اما حتما به نظرات و تفکرات او احترام بگذارید. او را مسخره نکنید و یا ارزش عقاید او را پایین نبرید. احترام گذاشتن به او و خواسته هایش می تواند یک راه اثبات عشق و علاقه شما باشد.

 

او را به انجام کارهایی که دوست ندارد مجبور نکنید

او را مجبور به انجام کارهایی که خلاف میل و نظرش است، نکنید. مثلا اگر می دانید که او قبل از ازدواج هیچ رابطه جنسی برقرار نمی کند پس او را مجبور به داشتن رابطه جنسی با خود نکنید. برای خواسته هایش ارزش قائل شوید. هیچ گاه از او درخواست رابطه جنسی نکنید. این کار ممکن است این گونه معنا شود که شما او را صرفا برای برآورده کردن نیازهای جنسی خود می خواهید و علاقه ای به او ندارید. اگر عاشقش هستید و می خواهید این را ثابت کنید پس هرگز با او در رابطه با مسائل جنسی صحبت نکنید.

 

اگر برایتان مقدور است؛ او را به خانواده خود معرفی کنید

یکی دیگر از راه های نشان دادن و اثبات علاقه به دختر، معرفی او به خانواده است. این کار باعث می شود که دختر مورد علاقه شما احساس امنیت داشته باشد و متوجه شود که شما او را واقعا دوست دارید و این علاقه شما همیشگی است. زیرا اگر او را برای ازدواج و زندگی مشترک نمی خواستید هرگز به خانواده خود این موضوع را نمی گفتید و او را معرفی نمی کردید.

 

اگر می توانید شام مورد علاقه او را بپزید

اگر جز آن دسته از پسرانی هستید که مهارت بالایی در آشپزی کردن دارید پس دست به کار شوید. شما می توانید با صرف کمی زمان و تلاش برای چیزی که او را خوشحال می کند مانند پختن شام مورد علاقه اش، به او نشان دهید که دوستش دارید. اگر با او در ارتباط هستید پس مسلما می دانید که از چه غذاهایی خوشش می آید. اما اگر اولین قرار ملاقات را با او دارید پس به سراغ غذاهای پیچیده نروید. شما حتی می توانید با تزئیین کردن میز شام، نظر دختر را به خودتان جلب کنید. اگر آشپزی کردن بلد نیستید و نمی توانید او را به رستوران ببرید، از او بخواهید که با یکدیگر آشپزی کنید. آشپزی کردن با یکدیگر به شدت لذت بخش خواهد بود و باعث می شود مدت طولانی تری را در کنار یکدیگر باشید.

با دختران دیگر صمیمی نشوید و با آنها رفتارهای گرم و صمیمی نداشته باشید

اگر واقعا او را دوست دارید و او را برای ازدواج انتخاب کرده اید پس وفادار باشید. نسبت به انتخاب خود متعهد باشید و هرگز با دختران دیگر صمیمی نشوید. از انجام کارهایی که می تواند باعث درد، احساس ناامنی و حسادت او شود، اجتناب کنید. چه به صورت حضوری و چه در شبکه های اجتماعی هرگز با دختر دیگری حرف های عاشقانه نزنید. هنگامی که شما فقط به او اهمیت بدهید و نسبت به دختران دیگر بی تفاوت باشید، دوست دختر شما متوجه عشق و علاقه راستین شما خواهد شد.

 

با او مشورت کنید

قبل از تصمیم گیری ها و انتخاب هایتان، حتما نظر او را بپرسید. از او بپرسید که چه فکری دارد و از او بخواهید، نظرش را در مورد موضوع مطرح شده بگوید. مشورت کردن و در نظر گرفتن علایق و سلیقه های او می تواند به دختر بفهماند که شما همیشه برایش ارزش قائل می شوید و او را از صمیم قلب دوست دارید. این یک راهکار عالی برای اثبات دوست داشتن است.

 

سخن آخر

برای ثابت کردن دوست داشتن و علاقه خود به دختر مورد علاقه اتان کافی است صادقانه رفتار کنید. رفتارهای صادقانه و استفاده از جملات ساده ولی پر از احساسات می تواند عشق و علاقه شما را به نمایش بگذارد. به او اهمیت بدهید و همیشه احوالش را جویا شوید. شما باید یک مرد جنتملن باشید که همیشه و در هر موقعیتی حواسش به دوست دخترش است. دختران باهوش هستند و می توانند عشق و علاقه را از چشمان شما متوجه شوند. پس اگر واقعا او را دوست دارید برای اثبات این دوست داشتن نیاز نیست فرهاد کوه کن شوید، فقط کافی است به او اهمیت دهید و رفتارهای پر از مهر و محبت داشته باشید.

مرکز مشاوره خانواده آویژه

 

 

 

 

 

 

 

 

moshaver20...
ما را در سایت moshaver20 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آرش ravanshenasekhoob بازدید : 110 تاريخ : ساعت: